Vol. 6 January - December 2012

 

 

PRESENTACIÓN

 

 

 

EDITORIAL

 

 

 

MONOGRÁFICO. El cuerpo en la escena contemporánea

 

 

 

ACTING MODALITIES OR SEVEN WAYS TO BE PRESENT

 

Jean-Frédéric Chevallier

 

 

 

THE BODY: TOPOLOGY OF CONTEMPORARY TRAGIC ACTION

 

Sandra Camacho López

 

 

 

COLLECTIVE CREATION AND RESEARCH: “TRAILS WITHOUT FACES” AND THE PROPOSAL OF A METHODOLOGICAL MODEL

 

Liliana Hurtado Sáenz

 

 

 

OBSOLETEBODY

 

Camilo Cuartas

 

 

 

THE BODY OF PAIN

 

Paola Helena Acosta Sierra

 

 

 

FROM THE PARADOXICAL IMAGE TO THE SCENE SETTING

 

Carlos Julio Jaime

 

 

 

FROM THE DISCIPLINARY TO THE LIMINAL IN THE BODY

 

Coque Salcedo Ortiz

 

 

 

VIRTUAL BODIES, HIDDEN BODIES

 

Daniel Ariza Gómez

 

 

 

BODIES IN STATE OF DECOMPOSITION: A REFLECTION ABOUT SCENIC CREATION FROM COLLECTIVE IMAGINATION ABOUT OLD AGE

 

Sandra María Ortega

 

 

 

HIDEOUTS: CREATION OF THE ACTOR’S POETIC SPACES

 

Maribell Ciódaro Pérez

 

 

 

THE PORN PLAYWRITING SENSE OF THEATER IN NONCONVENTIONAL SPACES OF SCENIC REPRESENTATION

 

Antonio Usuga Monsalve

 

 

 

THE ACTOR’S HERMENEUTICS OR THE ACTOR’S WORK UPON HIMSELF

 

Thamer Arana Grajales

 

 

 

“THEATRICAL RECEPTION STUDY” THEATER AND SOCIAL MOBILITY

 

Rubén Darío Zuluaga Gómez

 

 

 

Semilleros de pensamiento:

 

DRAMATURGIA/TEXTO CORTO

 

 

 

ISLA COLOR VIOLETA

 

Sasha Eraso Villota

 

 

 

ÁNGEL SIN ALAS

 

Lu Murillo García

 

 

 

PAPÍ

 

Estefanía Giraldo Ramírez

 

 

 

Espacio abierto

 

 

 

¿CONVENCIÓN?

 

Ronal Zapata

 

 

 

UN VISTAZO HACIA ADENTRO

 

Ana María Valencia Arias

 

 

 

INVOCATION OF FICTION, UN CUERPO QUE TRANSITA ENTRE LA REALIDAD Y LA FICCIÓN

 

Juan Camilo Molina Cruz

 

 

 

RESEÑAS

 

 

 

GEOGRAFÍAS DEL TEATRO EN AMÉRICA LATINA. UN RELATO HISTÓRICO: UN VIAJE POR EL TERRITORIO Y EL TIEMPO DEL TEATRO LATINOAMERICANO

 

María Alexandra Aguirre Rojas